Alle donationer går 100% direkte og ubeskåret til Børnecancerfonden

For os er det vigtigt at være 100% åbne og transparente omkring økonomien i Børnecancerløbet, og hvordan pengene fordeles, hvad de bruges til og hvor de gør nytte.

Børnecancerløbet arrangeres af den Frivillige Forening FundRacers (CVR: 37109789).

For os er prioriteten og målet at indsamle så mange penge som muligt til Børnecancerfonden.

FundRacers har igennem de sidste 10 år afviklet forskellige initiativer, til formål at indsamle så mange penge som muligt til Børnecancerfonden. Indtil nu har vi doneret mere end 2.6 millioner kr. til det gode formål.

Normalt har medlemmerne af FundRacers betalt alle omkostninger af egen private lomme, for at kunne sende alle penge 100% ubeskåret videre. Men et stort event som Børnecancerløbet, koster penge at afvikle, selvom alle samarbejdspartnere udviser stor velvilje og støtter op om projektet bedst muligt.

Ingen fra FundRacers tjener en krone på dette event, og alt arbejde udføres frivilligt.

Efter eventet er afviklet, offentliggører FundRacers regnskab og resultat for at vise at alt er foregået som lovet. Og så mange penge som muligt er sendt til Børnecancerfonden for at støtte deres fantastiske arbejde for kræftramte børn og deres familier

Nedenfor vil vi forklare hvordan pengene fra eventet fordeles, men hvis der skulle være nogen spørgsmål, så kontakt endelig FundRacers bestyrelsesformand, Jakob Bay: jb@fundracers.dk

FAQs

Billettens pris: 175 kr.

De 175 kr. som billetten koster, går 100% til afvikling af eventet. Dvs. intet af selve billetprisen går til Børnecancerfonden.

Det har været vigtigt at skabe et kvalitetsevent, så vi kan skabe noget som kan gentages hvert år og som deltagerne synes er fedt at være en del af.

Vi har derfor fået en mangeårig partner, Ultra, til at stå for alt vedr. opsætning, tilladelse, afvikling samt oprydning. På den måde sikrer vi at vi får et kvalitetsevent, vi får afviklet løbet korrekt med professionel tidstagning osv.

Ultra har siden dag 1, været støttende og haft forståelse for at eventet handler om velgørenhed. Derfor bidrager Ultra også med mange tiltag der normalt koster penge. Omkostningerne afspejler reelle og uundværlige omkostninger i forbindelse med eventet.

Ultra står blandt andet bag Nordic Race, Alle Red Bull events, Sportscar osv.

Donationerne som alle deltagerne skaffer

Alle donationer som deltagerne modtager og indsamler, går direkte og 100% ubeskåret til Børnecancerfonden. Vores indsamlingsplatform er sat op på den måde, at pengene går direkte ind på Børnecancerfondens egen bankkonto, og vi har ingen adgang til pengene.

Platformen drives af virksomheden BetterNOW, som også står bag Børnecancerfondens egen platform: https://indsamling.boernecancerfonden.dk/

Sponsorater fra virksomhederne

Alle sponsorater går 100% ubeskåret og direkte til Børnecancerfonden. Alle omkostninger forbundet med et sponsorat (Tryk, banner osv) bliver afholdt af sponsoren selv.

De 10 kr. som doneres pr. km. der tilbagelægges?

Vi har sat det op således, at prisen på vores hoved sponsorat svarer til antallet af km. deltagerne tilbagelægger x 10 kr. Så jo flere deltagere, desto mere eksponering får hovedsponsoren.

Ligesom alle andre sponsorater, går det fulde beløb, direkte og ubeskåret til Børnecancerfonden.

Alle omkostninger forbundet med hoved sponsoratet (Tryk, banner osv) bliver afholdt af sponsoren selv.